نوشته شده توسط : vafa

1. برای کاری که به خوبی انجام داده اید به خود پاداش دهید

تصدیق موفقیتی که به دست آورده‌ایم و به‌خاطر کاری که به خوبی انجام داده‌ایم تبریک می‌گوییم، بخش مهمی از یادگیری است، زیرا بر اعتماد به نفس ما و در نتیجه یادگیری تأثیر مثبت می‌گذارد. اگر بدانیم چگونه برای یک کار/هدف به خوبی انجام شده به خود پاداش دهیم، تأثیر مثبتی بر رویکرد ما به یادگیری به طور کلی خواهد داشت و یادگیری هر چیز جدید آسان تر از یادگیری قبلی خواهد بود.

در هنگام یادگیری با خود منضبط و سخت گیر باشید، اما پس از انجام یک کار به خود افتخار کنید، زیرا اینگونه است که یادگیری از کار خسته کننده ای که آن را تا آخرین لحظه به تعویق می اندازد متوقف می کند و به چالشی تبدیل می شود که با کمال میل با آن روبرو می شوید. راهی برای توسعه توانایی های شناختی و اعتماد به نفس خود برای برخی از چالش های آینده.مهم ترین اخبار اخیر

2. دسته ای موضوعات مطالعه مشابه

اگرچه تمرکز یک مهارت عالی برای کمک به مطالعه شما است، اما اگر برای مدت طولانی روی یک موضوع تمرکز کنید، به راحتی می توانید فرسوده شوید. از سوی دیگر، پریدن بین موضوعات کاملاً متفاوت، استفاده ناکارآمد از مغز است.

سعی کنید موضوعات و فعالیت‌هایی را که کاملاً مرتبط هستند، مانند واژگان و خواندن، یا جبر و امور مالی، دسته‌بندی کنید. حتی ممکن است بخواهید یک برنامه ترم را با موضوعات اصلی یکسان سازماندهی کنید.

وقتی بین موضوعات مرتبط جابجا می‌شوید، مغز شما به طور موثری از همان مجموعه مهارت‌ها استفاده می‌کند و از خستگی ذهنی جلوگیری می‌کند. هنگامی که با یک سوژه شروع به برخورد به دیوار کردید، کمی استراحت کنید و روی سوژه دیگر تمرکز کنید و می‌توانید فراتر از آنچه انتظار داشتید پیش بروید.پیشگیری و درمان

همچنین متوجه خواهید شد که مغز شما وقتی موضوعات مختلف مرتبط هستند، ارتباطات جالبی بین موضوعات مختلف ایجاد می کند و درک شما را سرعت می بخشد.

3.بنابراین اکنون روی توانایی خود در حفظ اطلاعات تمرکز کنید…

و شما به خوبی آماده خواهید بود که در رسیدن به اهداف خود نه تنها در مدرسه بلکه بسیار فراتر از آن سریعتر پیشرفت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vafa

. اشتباهات اشکالی ندارد - تا زمانی که از آنها درس بگیرید

بسیار مهم است که حافظه خود را آزمایش کنید. اما واقعاً مهم نیست که برای هر تلاش چند ثانیه وقت می گذارید. این یافته از مطالعه ای در سال 2016 توسط کورنل و دیگران بدست آمده است. کورنل اضافه می‌کند، اما رفتن به مرحله بعدی مهم است: بررسی کنید که آیا حق با شماست. سپس روی اشتباه خود تمرکز کنید.آرایشگری بهداشتی شخصی

او می‌گوید: «اگر متوجه نشدید که پاسخ چیست، به نوعی زمان خود را تلف می‌کنید. از طرف دیگر، بررسی پاسخ ها می تواند زمان مطالعه شما را کارآمدتر کند. سپس می توانید روی جایی که به بیشترین کمک نیاز دارید تمرکز کنید.

استوارت فایرستاین استدلال می‌کند که اشتباه کردن می‌تواند چیز خوبی باشد. یک زیست شناس دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، او در واقع این کتاب را بر روی آن نوشت. نامش شکست: چرا علم اینقدر موفق است. او استدلال می کند که اشتباهات در واقع کلید اصلی یادگیری هستند.

نکته طلایی: با خودتان مهربان باشید

سعی کنید به یک روال معمول پایبند باشید. و به اندازه کافی بخوابید - نه فقط شب قبل از آزمایش، بلکه هفته ها یا ماه ها متوالی. نبل می گوید: «این چیزها واقعاً برای یادگیری مهم هستند. او می گوید که ورزش نیز کمک می کند.

او اضافه می کند که اگر همه اینها زیاد به نظر می رسد، استرس نداشته باشید. اگر چیزهای زیادی جدید به نظر می رسد، سعی کنید هر هفته یا دو هفته فقط یک مهارت مطالعه جدید اضافه کنید. یا حداقل جلسات مطالعه خود را خالی کنید و برای چند ماه اول تمرین بازیابی کنید. با تمرین بیشتر، می توانید مهارت های بیشتری اضافه کنید. و اگر به کمک نیاز دارید، بپرسید.

در نهایت، اگر برای پیروی از توصیه‌های بالا مشکل دارید (مثل اینکه نمی‌توانید زمان را پیگیری کنید یا برایتان سخت است که فقط بنشینید و روی کار خود تمرکز کنید)، ممکن است یک بیماری تشخیص داده نشده مانند ADHD داشته باشید. برای فهمیدن این موضوع، با پزشک خود مشورت کنید. خبر خوب: ممکن است قابل درمان باشد.اخبار پزشکی،سیاسی،آموزشی و ...

انجام تکالیف مدرسه در طول یک بیماری همه گیر در بهترین حالت وضعیت سختی است. اما به یاد داشته باشید که معلمان و همکلاسی های شما نیز با چالش هایی روبرو هستند. آنها نیز مانند شما ترس ها، نگرانی ها و سوالاتی دارند. مایل باشید کمی آنها را شل کنید. و همچنین با خود مهربان باشید. از این گذشته، کورنل می گوید: "ما همه با هم در این موضوع هستیم."

وقفه‌های ورزشی را نیز در برنامه مطالعه خود قرار دهید.



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 | نظرات ()